Miami Spring Break :D

14 mei 2016 - South Beach, Florida, Verenigde Staten

Heeee! Nou hier weer even een reisverhaal, is alweer eventjes geleden ik weet het :P. Dit zijn weer even de zogenaamde "happy highlights" Het voorgaande reisverslag ben ik geëindigd in de bus onderweg naar Chicago, dus zal daar weer beginnen!

Wat is chicago toch een geweldige stad, echt een en al liefde. Feels like coming home! Eerste avond in chicago bij het Hard Rock Café gegeten en daarna wat gewinkeld op weg naar John Hancock Tower (vergelijkbaar met Willis Tower in mijn vorige verslag, alleen bij deze toren zijn we heel slim ipv te betalen om helemaal naar boven te gaan, naar de 96e verdieping gegaan (gratis!) en daar lekker VIP aan cocktails zitten nippen. (ja memorabel momen: classy sipping on my skyscraper cocktail vanuit skyscraper..:D)

De volgende dag zijn we naar Lincoln Park Zoo geweest (gigantisch en gratis :D!) en vervolgens naar het Art Institute (GIGANTISCH, paar dagen voor nodig!) en in de avond naar NBA game (basketbal) geweest (megaaa vet en groot! Echte cheerleaders, nacho's met muchos kaas, dunkin donuts race en free McDonalds omdat Chicago Bulls hadden gewonnenn :D :D jeeuj jeuj). De dag afgesloten met twee klasgenootjes wat eten en drinken in een random maar leuk eettentje :D

Field Museum (again) stond de volgende dag op de planning. daarna mijn allereerste chicago style hotdog gehad vanuit zo'n kraampje op straat (ja overleefd en ja wat best lekker!), het Adler Planetarium moesten we natuurlijk ook gezien hebben en Lake Michigan!  In de namiddag een super vette boottocht gedaan waar veel informatie gekregen hebben over de geschiedenis van deze mooie stad en ook over de architectuur  (was overigens wel mega koud, maar wel echt super leuk en mooie foto's kunnen maken). In de avond naar Greek town geweest (lol), daar zoveel gegeten tot ik bijna niet meer kon lopen, zo misselijk xD!

En ja de volgende dag, ja die was geweldig, want we gingen SHOPPEN! :D JEUJ! Nou op naar Macy's (bijenkorf alleen dan wat duurder en veel leuker, 9 verdiepingen :D :D) Dus lekker lopen shoppen voor nogal wat uurtjes achter elkaar, lekker gescoord ook met o.a. calvin klein horloge&tas (en nu dus blut..) Daarna een chicago deep dish mini pizza gehad (erg lekker weer). In de avond bij een super grappig restaurant gegeten, waar ze een beetje een afkeer hebben van 'gast is koning en moeten beleefd doen en iedereen pleasen'. (= bestek word op tafel gegooid, niemand praat tegen je zoals nornaal, iedereen in het restaurant krijgt ook een hoed op z'n hoofd met daarop een grappige tekst  "ik ben normaal een nudist" of zoals ik  "same thong, day 12" etc, echt hilarisch, iedereen ligt ook constant in een deuk :D. Daarna nog even naar een live bandje geweest onder het genot van een wijntje en toen was 't chicago avontuur alweer ten einde..

MAAR..

toen MIAMI SPRING BREAK! Hier hebben we vooral op het strand gelegen (alhoewel het maar twee daagjes echt zonnig was, was het natuurlijk wel altijd mooi weer en lekker warm en kun je nog steeds flink verbranden (mega auw!)

Verder is het natuurlijk mega party life in Miami, alle hostels nemen hun gasten mee uit iedere avond en meeste hostels hebben bijna iedere dag een deal dat je voor 30 dollar een uur open bar hebt in je hostel, vervoer naar de club en entree (mega chill! entree is in gemiddelde bar 200$ dus uh Ja XD overigens wel nog steeds in de rij staan (soms 2 uur -.-)  (as usual, gaat het met open bar vaak mis en eindigde veel avonden in ruzies, huilende zatlapjes en schrammen, maar dat is niet meer dan normaal in zo'n situatie I guess XD!)

Verder behalve stappen, ook een keer een gigantische cocktail (36 oz) gedronken op Ocean Drive, South beach. Echt GEWELDIG, de dikke auto's die voorbij komen, de politie wagens iedere 20 meter. Het is echt een 'ZIEN en GEZIEN worden' plek dus you better be looking good :p (& hier overigens geen dikke amerikanen, maar skinny modelletjes met neppe, uh alles :o) maar Miami is en blijft echt MEGA vet. vooral South beach waar wij zaten, fabuloso, mega duur en lekker warm :D!

Na een weekje in Miami te hebben doorgebracht, was het tijd om terug te keren naar Champaign :D, home sweet home :). Hier nog twee daagjes vakantie (gepakt) en toen begon real life weer (papers, deadlines, tentamens, opdrachten, verslagen JEUJ) xD

Natuurlijk tussendoor nog wat feestjes mee gepakt en wanneer het mooi weer was met de klas een beetje lopen chillen in the quad enz. Overigens is het nu weer 12 graden en regen, dus je weet het maar nooit met het weer hier (ja, nog erger dan NL!). Papers zijn verder wel gelukt denk ik, tentamen was echt complete afslachting, but we’ll see (C+ is all we need!)

Verder nog een leuk graduation dinner gehad met de exchange klas en gister een groot memorabel afscheidsfeestje (ook vanuit de uni, free food :D!). Nu zit ik @ Chicago O’hare airport te wachten tot mijn reisplezier van start gaat WANT: we gaan lekker naar de oost EN westkust (New York, Philadelphia, Washington DC, Niagara Water Falls en daarna Los Angeles, Las Vegas(WOEHOEE) en Grand Canyon en dan naar familie in Texas en jaaa, dan kom ik wel weer eens terug naar NL haha :D totally broke ofc haha)

Nou dit was het dan wel weer even, ik heb de foto’s van vorig reisverslag toch maar eens online gezet, dus die kunnen jullie ook bekijken en ben echt veel te lui om ook de foto’s van dit reisverslag online te zetten, dus dat komt volgende keer waarschijnlijk xd (of een paar los op fb!)

Kus, knuffel en tot snel! X