Chicago Roadtrip!

16 maart 2016 - Chicago, Illinois, Verenigde Staten

Haaaii,

jaa ben ik weer! Is alweer even geleden, I know haha..

Poe wat heb ik in februari allemaal gedaan.

even tussendoor, ik zit op een best wel rijke stinkerds uni geloof ik, zie de mooie pareltjes (auto's) die zich allemaal bevinden op de campus, in mijn straat (zie foto's). Ik heb er zelf geen verstand van of course, maar ze zien er duur uit haha

Met de klas hebben we onder het genot van pizza's en nacho's natuurlijk ook de Superbowl gekeken in een sportsbar! Echt een leuke ervaring :D.

MAAAAAR het belangrijkste en leukste in februari was natuurlijk, Chicago roadtrip D:! Halverwege februari zijn we naar chicago gegaan met 'n busje (maar 3/4 uurtjes zonder files). Meteen aangekomen zijn we naar Willis Tower gegaan. Een MEGA grote toren met wel 103 verdiepingen en je zit welgeteld 1:36 minuut in de lift naar boven haha. Eenmaal aangekomen, natuurlijk tijd voor wat kiekjes van de skyline :D (zie foto's). Vervolgens wel even naar ons hostel, spullen dumpen en opfrissen :). Eenmaal opgedoft en al, zijn we naar een hele leuke bar geweest waar je voor 25 dollar tussen 18:00-22:00 gratis burger en frietjes en ONBEPERKT bier, wijn en cocktails kreeg. Ja, COCKTAILS en ja ONBEPERKT :D. *highlight of the night*  De avond hebben we afgesloten bij een café waar je boven blijkbaar allerlei sportspellen kon spelen, maar die hebben we gemist want we waren te druk bezig met dansjes doen ;d. http://www.sluggersbar.com/

Dag 2, lekker ontbijtje in 't hostel en daarna even de toerist uithangen (zie foto's). Eerst langs Millennium Park met de beroemde 'bean'. Vervolgens wilde we naar Navy Pier gaan,maar iedereen haakte af want het was een bietje frisjes =  -18 graden... Gevoelstempratuur was -25. Ja, ECHT -25..  (niet per se iets dat op mijn bucket list stond, maar hé hebben we dat ook weer mee gemaakt! Iedereen was dan ook gekleed als een eskimo met 2 paar sokken, thermolegging (geweldige uitvinding), gewone broek, sommige nog een panty, minimaal 3-5 truien/vesten en dan winterjas, sjaal,  handschoenen en muts. Oh, wat zijn handschoenen fijn en belangrijk! Uberhaupt buiten zijn was al een beproeving op zich, laat staan foto's maken xD! Langer dan 5 seconden je handschoenen uitdoen om een foto te maken, betekent regelrecht => Severe (deep) frostbite. "As frostbite progresses, it affects all layers of the skin, including the tissues that lie below. You may experience numbness, losing all sensation of cold, pain or discomfort in the affected area. Joints or muscles may no longer work. Large blisters form 24 to 48 hours after rewarming. Afterward, the area turns black and hard as the tissue dies."

Meeste van ons maakte foto's met onze telefoon en buiten lichamelijke schade, heeft je telefoon het er ook maar moeilijk mee.. Wanneer we even een groepsfoto wilde maken en je telefoon dus 15 seconden in de selfie stick zat, dropt je batterijpercentage van 73% naar 36$% (misschien korter zelfs) xD! Gelukkig kruipt het percentage langzaam weer omhoog, moment dat telefoon weer op tempratuur komt haha

Maar een paar die hards waaronder ik hèhè, hebben toch doorgezet en Navy Pier gehaald :)! Met rommelende maagjes vervolgens op zoek naar voedsel en beland bij Giordano's, waar ze de beste en famous deep dish pizza van Chicago serveren! Dat is echt een monsterachtige taart lookalike pizza en zoooo machtig. Met 5 man hebben we een large pizza gedeeld en iedereen was aan het vechten om 2 stukken naar binnen te krijgen, wel ontzettend lekker overigens!

In hostel weer even chillen & opfrissen en in de avond in een bbq restaurant gegeten onder het genot van live blues music. Super leuk! Helemaal in chicago style ofcourse! En als afsluiter een wijntje gedronken bij een jazz/cabaret cafe waar het hele personeel mee deed! :D

Zondag was het zo ver... the Chinese New Year's Parade! Year of the Monkey!(hele reden dat ik naar Chicago wilde dat weekend!). Het is echt super leuk om in China Town rond te lopen, alles is chinees, de mensen, de bordjes, het eten, echt super grappig om te zien. De parade was een leuke optocht met draken enz :). Het was overigens wel aan het sneeuwen die dag en nog steeds -15 dus wel nogal zielig voor de mensen die mee liepen in de optocht (met dikke ijs/sneeuw laag in hun trompeters xD), maar wel heel leuk om te zien! Chinese fortune cookies gehaald natuurlijk en genoten van wat chinese gebakjes :). Voordat we weer terug gingen naar Champaign, zijn een paar van ons nog gaan winkelen en ben ik met een groepje mee geweest naar het Field Museum, gigantisch gebouw ook, met verschillende verdiepingen! (Dino in de hal haha, Zie foto's). Overall dus mega geslaagd weekend :D!

Sinds ik weer terug ben uit Chicago, is het even zuur met mijn neus in de boeken, gezien allerlei paper deadlines hèhè.. Maar mijn eerste research paper van 30 pages voor het vak Children, Culture and Violence is ingeleverd voor een eerste review, dus even afwachten... En mijn tweede paper waarvoor ik nu aan het knallen ben, is Business&Human Rights (15 pages ongeveer). Sinds Chicago ben ik dus vooral aan studie bezig, wat pondjes eraf zweten in de gym en vanalles aan het regelen, wantttt

- mijn Nederlandse simkaart kwijt geraakt -.-  Dus alleen nog maar bereikbaar op mijn amerikaanse nummer.

- voor mijn bank transacties heb ik mijn NL nummer nodig, die is kwijt, dus mijn toegang tot mijn bank is ook geblokkeerd. Kan nergens meer bij, gezelllig!

- Verder moet natuurlijk ook mijn laptop crashen in college *JEUJ*, met 3 papers op de agenda is een laptop wel nogal essentieel, dus nou op naar BestBuy, nieuwe fixen = $$$. *spending all the money, money*

- Na een lange telefoonsessie met mijn pap, was hij zo lief om een doosje met zomerkleertjes naar USA op te sturen. Een meisje uit Frankrijk hier, had voor minder dan 40 euro een doosje met zomerkleertjes binnen 4 dagen voor haar deur liggen. Ideaal! *Marja's life version* = Mijn pakket ligt welgeteld 11 dagen stof te vatten bij de douane. Zondagavond om 23:00 stond het pakket nog steeds op 'aangekomen in USA', aflevermoment nog niet bekend =  hij moest nog 'naar een distributiecentrum',  'met de pakketbezorger mee', 'worden afgeleverd'. INEENS maandagochtend voor 11u allemaal al gebeurd, pakketbezorger geweest, niemand thuis, track&trace melding = aflevering gefaald, return to sender, aka Nederland....... Sorry, come again? Ja twee lullige dagen voordat zomerkleertjes nodig heb, staat de pakketbezorger gewoon voor mijn deur, (maar blijkbaar kon hij niet op mijn verdieping komen) en ipv dat ik het pakket ergens kan ophalen of voor een fikse vergoeding nogmaals kan laten bezorgen, Nee, terugsturen naar Nederland. (amerikaanse logica people XD). Maaaar, dus tijd om te shoppen! Alleen beetje jammer vrijdag al net 'n laptop gekocht... xd

Een andere highlight moet toch echt wel begin maart: Unofficial zijn! Dat is hier in Champaign echt een gigaaantisch feestdag en lijkt een beetje op carnaval! Het is gerelateerd aan St. Patricks Day (dat zou in Spring Break vallen en om het dan toch samen te kunnen vieren is Unofficial in het leven geroepen). Het feest begint om 6:00 's ochtends. Ja 's ochtends. Ik vond 9u ook wel een mooie tijd om te beginnen, iedereen is natuurlijk in groen gekleed, gebouwen met groen versierd en het bier is ook groen (why?), nja omdat het kan!) Overal zijn huisfeestjes en cafés zijn de hele dag open en iedereen viert feest :D. Super leuk dus! Ik heb mijn lever de hele dag voorzien van gin tonic en moet zeggen, was echt mega leuk feestje, alleen de dag erna, in jaren niet zo'n kater gehad, maaar dat hoort erbij haha :d!

Sindsdien vooral aan mijn papers gezeten en tussendoor nog even naar de film geweest enz, maar best rustig aan gedaan :). As we speak ben ik namelijk onderweg naar Chicago om daar tot zondag te vertoeven en dan vanaf zondag tot zondag een weekje vertier in MIAMI SPRING BREAK :D *JEUJ*!! Mega chill dus! haha :) https://www.youtube.com/watch?v=FDc2xFjVerI

Ik onderga hier doodsangsten omdat door de wind mijn bus naar Chicago kriskras over de weg heen slingert, dus hopelijk tot volgend reisverslag haha xxxx

p.s. foto's komen laterrrrr

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Wyanda:
    16 maart 2016
    Hey Marja! Leuk om te lezen. Geniet ervan en nog heel veel plezier daar. X wyanda